تشکیل واحد مدیریت پروژه سازمان (EPMO) در شرکت چاوش راه بنا و پیاده سازی مدیریت هزینه پروژه با روش مدیریت ارزش کسب شده (EVM)

یکی از نکات بسیار قابل توجه در شرکت چاوش راه بنا، نگرش سیستمی مدیران کلیدی شرکت به خصوص دیدگاه مدیر عامل (آقای مهندس قدوسی) رئیس هیت مدیره (آقای مهندس اصلانی) و مدیر EPMO سازمان (آقای دکتر مهدی زاده) می باشد که منجر به حمایت عملی از پیاده سازی نظام مدیریت پروژه در سازمان شده است.

در راستای ارتقاء و بهبود نظام مدیریت پروژه در شرکت چاوش راه بنا، در نخستین گام در مهر 1396 EPMO سازمان با مأموریت ” استاندارد سازی، فرهنگ سازی، سیاست­گذاری و توسعه راهکارهای مدیریتی مورد نیاز در شرکت چاوش راه بنا ” تشکیل گردید و واحد مدیریت پروژه (PMO) نیز در تمامی پروژه ها تشکیل شدند. و پس از آن دوره عملی مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK برای مدیران ارشد، مدیران پروژه ها، سرپرستان کارگاه ها و مسئولان PMO پروژه ها برگزار شد.

 

 

یکی از اولویت های مهم شرکت های پیمانکاری، محاسبه قیمت تمام شده پروژه و پایش و کنترل درآمد و هزینه پروژه ها با دقت لازم و کافی می باشد. این مهم در شرکت چاوش راه بنا نیز یکی از دغدغه های اصلی سازمان بود، از این رو پیاده سازی مدیریت هزینه پروژه با روش مدیریت ارزش کسب شده (EVM) در اولویت کاری EPMO سازمان قرار داده شد و در پروژه های شرکت جاری سازی گردید.

یکی از دستاوردهای شاخص در پیاده سازی مدیریت هزینه پروژه در شرکت چاوش راه بنا ثبت بسیار دقیق هزینه های واقعی (AC: Actual Costs) پروژه در قالب مراکز هزینه تعریف شده به تفکیک هزینه ماشین آلات، نیروی انسانی و مصالح می باشد.

 

معرفی شرکت چاوش راه بنا

شرکت چاوش راه بنا یک شرکت پیمانکاری در بخش خصوصی است که در سال 1376 به همت گروهی از متخصصین و مهندسین که دارای سوابق مفید در انجام پروژه های عمرانی و مهندسی کشور هستند، به منظور اجرای پروژه­های زیربنایی در رشته های راه‌سازی، ساختمان و تاســیسات و با توجه به نیاز کشور تاسیس گردیده است. این شرکت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور برای انجام امور پیمانکاری در پایه 1 رشته راهسازی، پایه 1 رشته ساختمان،  پایه 1 رشته تاسیسات و تجهیزات،  پایه 3 رشته نفت و گاز و پایه 5 رشته آب، تائید صلاحیت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید